Co vás bude nejvíce zajímat s ohledem na výcvik v autoškole
Objednáte-li si výcvik v autoškole, bude vás mimo jiné zajímat cena, to je celkem pochopitelné. To ale není jediný ukazatel, podle něhož byste se měli řídit. Podstatné jsou i jiné záležitosti.
Vozový park – v referencích zákazníků, kteří autoškolu absolvovali, se také mohou objevit stížnosti na kvalitu vozového parku. Vozidla by tedy měla být v perfektním technickém stavu, aby se nestalo, že vám někde v terénu neočekávaně vypoví službu, což také může být příčinou dopravní nehody. Týká se to jak osobních, tak i nákladních automobilů.
Profesionální instruktor – instruktor v autoškole zaujímá klíčové postavení mezi žákem a autoškolou, na jeho kvalitách pak závisí i vaše výuka, zda bude spíše stresující, anebo naopak poklidná. Zejména v Praze je naprosto zásadní, aby instruktor byl pro vás oporou a pomáhal vám ve složitých situací už jen svou přítomností. Naučit se řídit auto v pražských poměrech není jednoduché, je tu velmi hustý provoz, složité křižovatky a dopravní situace a navíc se ještě musíte naučit perfektně ovládat samotné vozidlo.
Rozsah výuky – v autoškole v Praze vás také zřejmě bude zajímat, jaká řidičská oprávnění tu lze získat. Proto si také včas zmapujte terén i co se týče rozsahu výuky.
Objednávka jízd – teoretická příprava není tak náročná, co se týče organizace výuky, jako plánování jízd. Pokud chcete být opravdu dobrým řidičem, snažte se jízdy plánovat i tak, abyste si osvojili řízení vozidla v nepříznivých povětrnostních podmínkách a za snížené viditelnosti. To znamená například večer či v noci, za deště, za mlhy, v zimě na kluzkých vozovkách, při sněžení a náledí atp. Absolvovat autoškolu v zimě je obecně náročnější, protože se brzy stmívá, bývá často zataženo inverzní oblačností, může se tvořit mlha a také náledí a sněhový poprašek či více sněhu na silnici.