Jak na sledovanost?
Ten, kdo má problémy se sledovaností svého webu, čímž je pochopitelně míněna sledovanost nedostatečná, má skutečně zásadní problém. Nic totiž není tak důležité, jako to, aby na web zavítávalo dostatečně početné publikum, aby sem mířilo tolik lidí, kolika jich je zapotřebí k tomu, aby bylo dosaženo splnění záměrů, jež majitel se svým webem má.
Jakmile sem totiž nezavítávají návštěvníci, jakmile je zde zveřejněná nabídka stranou zájmu, nesplňuje web to, co od něj je očekáváno, a to znamená, že jeho existence není v podstatě k ničemu.
Když nemá web dostatek návštěvníků, musí se zkrátka tito nějak sehnat. Jenže jak? Má snad provozovatel takového webu obíhat sousedy a nakonec dojíždět i do vzdálenějších končin a tam chodit dveře od dveří a žadonit, aby si jím oslovení lidé otevřeli jeho web a podívali se, co jim na něm nabízí? Nesmysl, že?
Jenže jak jinak dosáhnout zlepšení této nepříjemné situace? Jak jinak si dostatek publika zařídit?
Nejrozumnějším řešením je optimalizace pro internetové vyhledávače, známá též pod cizojazyčnou zkratkou SEO. Tedy souhrn metod, jimiž lze pozitivně ovlivnit pozici odkazu vedoucího na tento web v internetových vyhledávačích, veřejností k hledání na internetu užívaných nástrojích. Pokud se odkaz na tento web objevuje ve vyhledávačích na předních pozicích, je hledající veřejnosti přímo na očích a návštěvnost je tím prakticky zaručena. Zatímco odkaz, který je v seznamu toho nalezeného až kdesi vzadu, pochopitelně s odezvou od lidé na internetu počítat nemůže.
A proto je záhodno vsadit na takovou optimalizaci. A to tu prováděnou odborníky. Je sice nasnadě, že tato pomoc není zadarmo, ale jak SEO ceník dosvědčí, není to nic, co by si majitelé webu nemohli dovolit. A určitě je investice do takového zvýšení sledovanosti lepší volbou než smíření se s tím, že web nemá návštěvníky, a tedy není k ničemu.