Proč optimalizovat?
Jistě, každá internetová stránka se obejde i bez optimalizace, každá bez ní může existovat a většina také – jak vidno – i existuje. Ovšem víte, jak se taková neoptimalizovaná internetová stránka pozná?
Chcete to vědět?
Pokud ano, otevřete si některý z internetových vyhledávačů, zadejte do něj libovolné slovo a nechte si ho vyhledat. A až vám onen vyhledávač nabídne stovky, tisíce nebo možná i miliony různých odkazů, vězte, že neoptimalizované stránky jsou ty, které jsou až někde na chvostu, někde daleko v nabídnutém seznamu.
A proč že je ona optimalizace důležitá, proč se vám doporučuje?
O tom se můžete také přesvědčit v praxi. Když už máte ony před chvílí nalezené výsledky, zkuste si je otevřít a dočíst se o tom, co jste to hledali! Se zájmem pročtete první stránku, s menším zájmem stránku druhou, pak možná ještě nakouknete na pár dalších. A víte vše potřebné nebo se začnete nudit a ztratíte zájem o další nabízející se možnosti. A zavřete okno vyhledávače nebo zamíříte někam jinam. A ty stránky vzadu? Ty už prostě mají smůlu.
Takže už je zřejmě všechno jasné. SEO optimalizace webu je prostě a jednoduše dobrá k tomu, aby se stránka posunula ve vyhledávačích na vyšší pozici, tam, kde si jí ostatní uživatelé internetu všimnou, kde ji otevřou, začtou se a nakonec snad i adekvátně zareagují. Třeba si něco objednají, jde-li o stránku obchodního typu, třeba se informují, jde-li o web zpravodajský, třeba…
Je jedno, co ‚třeba‘. Prostě se na tu stránku veřejnost dostane. Ale jenom jde-li o stránku optimalizovanou. Protože není-li tato uzpůsobena kritériím, jimiž se internetové vyhledávače řídí, skončí někde na pozici, na kterou se dostane někdo nanejvýš tak náhodou. A v takovém případě je vlastně docela jedno, zda taková stránka existuje nebo ne. Protože nečtená stránka nemá smysl existence. A kvůli tomu si ji přece nikdo nepořizuje, že?